marți, 1 mai 2012

Oua vopsite natural - un esec in bucatarie

Multi dintre noi am avut experimente esuate in bucatarie, nu?
Incep acum o serie de postari legata de greselile culinare din bucatarie.
Prima postata, nu si prima realizata, este cea cu oua vopsite natural.
Pentru reteta curenta am ales 6 oua si doua tipuri de vopsea naturala pentru oua:
- sofranel
- sfecla rosie
- 4 linguri mari de otet de mere
Dupa cautarile mele de pe net am procedat exact cum se recomanda:
1. in 550 ml de apa am pus la fiert o sfecla roie mare
2. in 500 ml de apa am pus la fiert doua linguri de sofranel
3. peste fiecare dintre vopsele am pus cate doua linguri de otet si le-am fiert pentru 15-20 de minute
4. am spalat si degresat oualele
5. am adaugat oualele peste cele doua vopsele si le-am fiert pentru 9-10 minute
6. rezultatul? vedeti in poza! parca sunt oua din comert cu coaja maronie, cel putin cele din sfecla rosie.
Ouale cu sofranel au capatat puncte mai inchise portocalii. Nici urma de culoare, poar niste pasteluri nedefinite!
Morala: DON'T TRUST DE INTERNET!
Poate incerc data viitoare cu ceva coji de ceapa! Sau cine stie...

2 comentarii:

  1. Cam asa ceva ne-a iesit si noua cu sfecla. Vazand ca n-au deloc culoare, mama a bagat ouale alea in ceva vopsea gasita prin sertarpe plicul careia scria ca se pun 12 linguri de otet. bine ca n-a pus atata ca se topeau ouale in oala. si-asa s-au basicat la suprafata si la atingere se descuamau si miroseau a otet. nasol de tot. esec total. imi venea sa plang.
    Pot sa-ti arat insa un ou decorat cu hartie creponata, e cel roz si singurel: http://i1218.photobucket.com/albums/dd406/canondaiana1/holiday/2012/IMG_7750.jpg (oul invelit in hartie creponata, infasurat cu ata si fiert regulamentar ca un ou tare)

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut Daiana,
    Destul de mult otet, ai dreptate.
    Foarte bine arata oul in hartie creponata. Eu nu m-am mai chinuit. Asa le-am lasat. Data viitoare o sa tiu mai bine.
    Multumesc de comentariu si de vizita.
    LopFras

    RăspundețiȘtergere

Print

Custom Search

Search