sâmbătă, 18 decembrie 2010

Carnati de casa

Nici un preparat culinar din carne de porc nu se compara cu cele facute in casa. Carnatii sunt un exemplu elocvent. Cel putin dupa cateva zile de stat in camara la racoare si dupa o repriza buna de afumatura...
Astazi am facut carnati de porc in mat de oaie. Mi-a luat ceva timp insa a meritat.
Necesar pentru 3,5 kg carnati:
- 3 kg carne de porc (ceafa sau pulpa)
- 0,5 l apa
- 2 capatani de usturoi
- o mana buna de cimbru
- cateva fire de chimen macinate
- boia de ardei iute, boia de ardei dulce
- sare, piper alb si negru
- nucsoara, tahon
- mate de oaie sau de porc.
Cu o zi inainte de a face carnatii puneti matele in apa la desarat. Schimbati apa de mai multe ori.
Carnea e cel mai bine sa fie congelata, merge mai bine in masina de tocat, sau in cazul meu, la robotul de bucatarie. Mi-a placut mai mult la robot pentru ca s-a maruntit mai bine.
Deci, dupa tocarea carnii amestecati usturoiul pisat cu apa si restul de condimente dupa preferinte.
Matele se intind intat pe o coada de lingurita, apoi se ruleaza pe forma speciala de carnati.
Gata!!
Se intind pentru a se aseza. Noi am mancati cativa, asa de pofta, neafumati, cu cartofi prajiti.
Saptamana viitoare se vor afuma impreuna cu ceva muschi de porc si cativa pestisori...salivez deja.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Print

Custom Search

Search