sâmbătă, 26 decembrie 2009

Spring rolls, sau mai bine spus sarmalele asiaticilor

De Craciun, n-am vrut clasicele sarmale...nu-s mare fan sarmale si mancare traditionala romaneasca. Nu ca n-as face din cand in cand...de' asta e. Asa ca am facut sarmale asiatice, spring rolls, din foi de orez. Foarte bune si gustoase, fara fierbere si foarte usor de facut. Foi de orez am cumparat de la Selgros (inainte de sectiunea fructe si legume la sosuri), 200 grame aproximativ 12,5 RON. Cred ca-s vreo 40 de foi, n-am numarat insa mi-au mai ramas foi de-o gustare. Necesar: cam 25 foi de orez, 125 gr orez in pungulite perforate (eu am ales orez brun care tb fiert cam 30 min, insa se poate foarte bine si cu orez thai la pungute care fierbe in 15 min), un piept si jumatate de pui mediu, un avocado, o jumatate de mango, 1 morcov mare taiat fidelute, si o lingura sos de peste. Se fierbe orezul, se face pieptul de pui pe grill, se taie morcovul si fructele. Dupa fierberea orezului se inmoaie foile de orez in apa rece timp de 2-3 sec, si se aseaza pe un prosop umed. Se amesteca compozitia si se ruleaza in foile de orez ca pe sarmale. Se servesc la temperatura camerei cu sos picant dulce acrisor. Foarte bune...se pot si praji daca se doreste. Foile de orez sunt foarte lipicioase si se ruleaza foarte bine.
Data viitoare facem spring rolls cu peste...neaparat trebuie sa fie extraordinare...





3 comentarii:

  1. Sarbatori frumoase si linistite, care sa va umple sufletul de bucurie, incredere, speranta si iubire!

    RăspundețiȘtergere
  2. Si tie, Diana toate urarile de sanatate si fericire!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte bine ti-au iesit!Fac si eu ceva de genul acesta...dar coapte...delicioase

    RăspundețiȘtergere

Print

Custom Search

Search