luni, 13 septembrie 2010

Taietei de casa la masina de facut paste

Din seria "aparate si ustensile care-ti fac viata mai usoara", masina de facut paste, primita cu dragoste de la Cata  nu si-a prea facut datoria. Recunosc, n-am pus-o la treaba. Am facut de cateva ori taietei de casa. O data chiar am reusit sa fac poze...
...abia astept sa-mi fac timp si chef de testat masinaria de facut ravioli luata vara asta de pe meleagurile Mirelei.
Sa lasam palavrageala si sa mergem la treaba...reteta:
- un ou
- un praf de sare
- faina de grau cat cuprinde pentru un aluat gros
Se amesteca oul cu sarea si faina pana obtineti un aluat putin mai gros decat cel de paine.
Masina de facut paste se prinde de masa ca o masina manuala de tocat carne. Cea pe care o am eu are trei fante de lucru:
1. fanta de facut foi simple, ca pentru lasagna care are 10 trepte de grosime in functie de dorinte. La treapta cea mai groasa obtineti un aluat lunguiet gros, ca pentru coltunasi, iar la treapta cea mai subtire obtineti niste foi foarte subtiri ca foile de facut placinta, subtiri de te vezi prin ele. Pentru a obtine un alutat de taietei de casa se trece treptat aluatul consecutiv prin treapta 10 pana la treapta 4.
2. fanta pentru tagliatele, care taie foile mari in fasii de aproximativ 5 mm
3. fanta pentru spagheti, in cazul nostru pentru taietei de casa.
Se lucreaza cu aluatul tapetat bine cu faina. Se intinde o foaie mare cu treapta 4 prin prima fanta de lasagna. Apoi se trece aluatul prin fanta 3 de spagheti. Se tapeteaza bine cu faina taieteii rezultati, care se taie de maxim 3 cm. Se pastreaza in hartie de ziar, la racoare timp de maxim 2,3 saptamani.

2 comentarii:

  1. e buna o masina ptr paste.imi doresc si pana la urma o sa-mi cumpar una.

    RăspundețiȘtergere
  2. E foarte buna masina de paste la casa omului. Recomandarea mea e sa nu mai folosesti faina 000 la taitei si la niciun fel de paste, are o granulatie mult prea fina pentru asta, e imbogatita cu gluten, pentru a favoriza dospirea aluaturilor, ceea ce la paste nu e cazul, in schimb glutenul va face aluatul mult mai elastic decat ar fi de dorit, implicit pastele mai putin fragede. Daca nu reusesti sa gasesti faina de grau dur, ideala pentru paste (tip 400) incearca sa folosesti o faina obisnuita de paine, tip 650 sau BL550, si aia e mai potrivita decat asta. Cu 000 vei obtine rezultate grozave la cozonaci, prajituri etc. Succes!

    RăspundețiȘtergere

Print

Custom Search

Search