sâmbătă, 16 ianuarie 2010

Prajitura chec

Cred ca am facut de ceva ori in viata mea prajituri elaborate cu crema...insa asta se datora in totalitate Mirelei si indeletnicirilor ei de acu' mai mult de 10 ani. Acum, tot ceea ce e "de dulce" chez nous se face repede, nu presupune ornari (apropo' urasc sa ornez, cand vad suuri, posurile etc. ma trec firoii), si tot ce are crema de umplut (in cel mai fericit caz umplem cu ceva gem sau crema de ciocolata). Din seria prajiturilor fara crema si ornari reteta de astazi este un simplu chec, varianta mea cel putin...
- 5 oua mari scoase din frigider cu cel putin 2-3 ore inainte de gatire
- 13 linguri mari de faina de grau
- 10 linguri mari de zahar (pardon, acu' observ ca n'apare zaharul in poza)
- 100 gr unt
- 50 ml lapte
- zahar vanilat sau esenta de vanilie
- 3 linguri praf cacao
- 100 gr stafide
- 20 gr ornamente de ciocolata
Se bat albusurile cu 5 linguri de zahar, se bat galbenusurile cu 5 linguri zahar apoi se toarna galbenusurile peste albusuri. Intre timp topiti untul pe aburi, adaugati laptele peste unt si lasati compozitia sa se raceasca la temperatuta camerei. Amestecati ouale batute cu faina, vanilia, stafidele si untul topit. Dupa omogenizarea lenta a ingredientelor impartiti in doua compozitia. O jumatate se va omogeniza cu cele 3 linguri de cacao. Intr-o forma speciala unsa bine cu unt turnati ornamentele care se vor lipi de pereti formei. Turnati compozita cu cacao si apoi cea simpla. Se va da cuptor timp de 40-50 min la foc moderat. Se face testul verificarii cu scobitoarea (daca aceasta infinsa in prajitura va iesi curata inseamna ca prajitura noastra e gata). Se va servi feliute cu lapte sau cu ceai. Pofta buna!









7 comentarii:

  1. Foarte bine arata.......si imi place tare mult aceasta forma.Te pup ,Lop!

    RăspundețiȘtergere
  2. un bundtcake care arata minunat vad aici,felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  3. Hallo Lop,

    eu nu inteleg de ce Tu nu faci mai des, ce aif fäcut pinä acuma a fost Perfect.
    Eu zic cä Tu te subapreciezi färä Motiv.
    Super totul. Compliment

    Salutäri Jacob

    RăspundețiȘtergere
  4. Salutari calde Jacob, multam' mult de aprecieri, si da, ai dreptate cred ca sunt cumva complexata de aptitudinea mea de a gati dulciuri. Sigur asta vine de la faptul ca nu-mi place sa ornez si sa decorez. Dar dupa cum se poate vedea esti la polul opus mie, ai un dar innascut pentru detalii, pentru aspectul estetic cat si pentru innedit. Te felicit inca o data pentru rabdarea si pasiunea cu care gatesti. Familia ta trebuie sa fie maxim incantata ca te au pe tine langa ei. Te salut din Romania cu mult drag! Lop

    RăspundețiȘtergere
  5. Alison, iti multumesc mult pentru aprecieri. Primeste cele mai bune ganduri de la mine. Lop

    RăspundețiȘtergere
  6. Maria, est ca intotdeuna o draguta. Multam mult pentru suportul tau pana acum. Imi este foarte drag. Te pup si eu. Lop

    RăspundețiȘtergere
  7. si daca nu avem aceasta forma cum mai putem face adica in ce?\

    RăspundețiȘtergere

Print

Custom Search

Search