miercuri, 13 octombrie 2010

Supa de ceapa - onion soup

Fiindca am mancat o supa de ceapa destul de buna in Sibiu, acu ceva luni am facut si eu supa de ceapa. Mult mai bogata si gustoasa. Va indemn cu incredere sa o incercati, e foarte simpla, foarte diferita la gust fata de ceea ce suntem traditional obisnuiti sa mancam, insa chiar merita.
- 300 gr ceapa (eu am utilizat ceapa galbena, rosie si argintie), merge insa traditionala ceapa galbena
- 150 gr cascaval emmentaler sau orice cascaval se topeste usor
- 3 linguri ulei vegetal (eu am folosit ulei de arahide pentru aroma deosebita)
- 3 foi de dafin
- o lingurita chimen
- sare si piper dupa gust
- paine neagra (taraneasca) uscata (veche de 2-3 zile) foarte uscata
- si, ingredientele uitate, 3 catei de usturoi si
- cat mai multa nucsoara proaspat rasa
Se caleste ceapa in ulei. Cand s-a calit se da prin blender sau robot pentru omogenizare. Se pune la fiert 1,5 litri de apa. Se adauga ceapa facuta piure. Cand fierbe se adauga chimenul, foile de dafin, nuscoara macinata si usturoiul pisat marunt. Se fierbe compozitia timp de 15-20 minute. Se condimenteaza dupa gust. Dupa racirea supei se toarna un polonic intr-un vas termorezistent. Se aseaza peste supa cateva felii generoase de paine. Se orneaza cu cat mai multa branza posibil si se rade ceva nucsoara deasupra. Se dau la microunde la putere maxima pentru 3 minute sau la cuptorul incins la punere mare pentru 10 minute, pana la topirea cascavalului. Se serveste fierbinte. Ce bine e!!!

Un comentariu:

Print

Custom Search

Search