duminică, 18 martie 2012

Tofu home made

Un proiect la care inca lucrez. Nu sunt inca multumita de consistenta branzei tofu care mi-a iesit pana acum, insa nu am facut decat de doua ori...mai este de mancat "mamaliga"! Cred ca este coagulantul cel care da consistentaa branzei tofu. Nu am incercat inca cu nigari (clorura de magneziu). Am facut prima data cu zeama de lamaie si a II a ora cu otet de mere. Ce nu mi-a placut foarte mult a fost consistenta rezultatului final. Gustul a fost insa excelent, cel putin cum poate sa fie tofu simplu, fara condimente si arome. Despre beneficiile branzei tofu cititi aici limba engleza, aici limba romana.
Pentru a face tofu trebuie sa face in primul rand lapte de soia. Nimic mai simplu:
1.  o cantitate de boabe de soia se pune la inmuiat pentru cel putin 10 ore (o marime de boabe de soia, 4 marimi de apa)
2. dupa inmuiere se dau boabele de soia prin blender cu putina apa pana se formeaza o pasta alba spumanta
3. se adauga apa la blenduire (cam inca de 4 ori decat cantitatea initiala de boabe de soia)
4. toata compozitia alba se pune la fiert si se spumuieste
5. dupa fierbere (se amesteca tot timpul pentru a nu da in foc), se strecoara compozitia printr-un tifon sau prosop de bucatarie foarte curat.
6. sucul care resulta este laptele de soia iar resturile de soia sunt foarte bune pentru a prepara mancaruri vegetale. Se stoarce foarte bine compozitia de lapte pentru ca resturile din soia sa ramana cat mai uscate. Aceste resturi se pot congela pentru o preparare ulterioara
7. laptele de soia se tine in frigider 5-6 zile. Aceste nu are un gust deosebit insa poate fi usor amestecat cu: cacao, zahar, miere, scortisoara, nucsoara, etc. Este un produs foarte usor de realizat, destul de ieftin si foarte sanatos. Cam jumatate de kg. de boabe de soia costa undeva la 2-3 lei. Iar din aceasta cantitate de soia se pot obtine undeva intre 4-5 litrti de lapte de soia mai mult sau mai putin concentrat.

Pentru tofu:

1. se fierbe laptele de soia
2. se adauga coagulantul (zeama de lamaie sau otet de mere) pana cand compozitia va coagula formand cheaguri
3. daca nu s-a inchegat evident mai adaugati coagulant
4. se lasa compozitia neatinsa timp de 5-7 minute pentru a permite formarea cheagurilor
5. se strecoara toata compozitia intr-o presa de tofu sau intr-un tifon
6. presa de tofu se gaseste de cumparat sau o faceti dumneavoastra prin perforarea unui recipinet destul de rezistent si o bucata de panza curata. Se aseaza panza in recipientul perforat, se toarna cheagul in forma. Se impatureste panza si se preseaza toata compozitia pana toata zeama va fi scursa.
7. daca nu se preseaza complet compozitia veti obtine o branza mai moale (asa cum mi-a iesit prima data)
daca se preseaza mai bine branza va fi mai tare (a II-a oara)
Eu tot nu sunt inca multumita de consitenta branzei tofu, mi-ar fi placut sa fie mult mai inchegata si nu imi dau inca foarte bine seamna care este problema, insa ceea ce mi-a iesit a fost super.
Am mancat prima data branza tofu cu gem de cirese, iar a II a oara cu ierburi mediteraniene, ulei de masline si sare de mare intr-o salata.
Cred ca pe subiectul acesta ar mai fi loc inca de vre-o zece postari, eu cel putin atat as mai avea de spus, dar nu in postarea de azi cel putin.
Va indemn sa incercati. Este simplu si ieftin. Rezultatul este un produs fara prea mult gust insa cu proprietai nutritive excelente si care imprumuta aromele oricaror mancaruri cu care se pregateste.
Se poate praji, se poate coace, se poate folosi in supe, in salate, in deserturi...etc. Cred ca ar trebui 10 bloguri sa se poata prezenta tofu. Un aliment subestimat, in Romania, cel putin, mult prea scump in comert, si cu resurse extraordinare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Print

Custom Search

Search