duminică, 12 decembrie 2010

Ravioli cu feta si smantana facuti in casa

Cum imi plac toate gadget-urile culinare, n-am putut rata sa-mi cumpar asta vara o forma de ravioli. Foarte buna investitie...Pana aseara n-am avut timp sa o testez, insa pe la 10 aseara invarteam de zor la foile de ravioli. Si ce bune sunt...
Sa trecem peste aprecieri si sa ne apucam de treaba...Dureaza ceva timp insa se merita.
Pentru ca forma mea are 24 portii mici de ravioli, pentru o persoana sunt necesare 2 forme, adica 48 bucati de ravioli. Din aluatul care va fi prezentat gatiti 5 portii mari de ravioli, adica 10 tavi. Eu n-am facut decat 4 tavi, adica pentru 2 persoane. Din restul de aluat am facut taietei pentru ciorbe cat pentru o luna si 2 porti de tagliatele. Astea urmeaza dupa...
Desigur fara masina de facut paste, nu cred ca m-as mai fi apucat. La fel si pentru forma de ravioli, ca as fi lucrat si acum daca nu era.
Necesar pentru 5 portii de ravioli cu feta si smantana:
Pentru aluat:
- 2,5 cups (1 cup = 128 gr), adica 320 gr faina de grau 650 sau 450 nu 000
- 3 oua
- 2 galbenusuri de ou fierte
- 50 ml lapte
- 30 ml ulei de masline
- un praf de sare
Pentru umplutura:
- 200 gr feta
- 150 gr smantana grasa
Instructiuni pentru aluat:
1. amestecati galbenusurile cu uleiul
2. turnati laptele caldut
3. adaugati ouale si bateti-le cu telul
4. adaugati faina
5. framantati pana la o consistenta densa, nelipicioasa
6. lasati sa se odihneasca 30 minute aluatul
7. montati masina de facut paste si rulati fasii de aluat prin masura 3, apoi, 6 apoi 8
8. tapetati forma de ravioli cu faina
9. puneti peste forma aluatul subtire
10. umpleti gaurile formei cu umplutura de feta cu smantana amestecate usor
11. puneti o alta foaie de aluat deasupra
12. rulati usor cu merdeneaua cu care vine forma
13. scoateti formele individuale de ravioli si tapetati-le cu faina
14. lasati sa se odihneasca formele timp de 2-3 ore
15. fierbeti formele timp de 4-5 minute
Serviti...
Extraordinar de bune.

2 comentarii:

  1. eh, ce frumoase sunt, si gustoase pe masura :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ravioli facuti in casa cer timp, dar ce satisfactii in final.Brava!Eu cand fac, fac mai multi si-i congelez.Ii arunc in apa fierbinte ca pe cei proaspeti facuti si-i fierb.

    RăspundețiȘtergere

Print

Custom Search

Search