luni, 10 mai 2010

Clatite pufoase americane

La solicitarea Diodei, postez reteta de clatite americane.
Necesar:
- 5 oua mari
- 10 linguri mari zahar normal alb
- 10 linguri mari zahar brun
- 150 ml lapte
- 10-12 linguri mari faina alba de grau
- un plic praf de copt
- esente daca se doreste
Albusurile separate de galbenusuri se bat spuma cu 3 linguri mari de zahar alb. Galbenusurile se bat spuma cu 2 linguri de zahar alb. In laptele caldut se amesteca jumatate din zaharul brun pana la dizolvare. Se toarna galbenusurile peste albusurile batute spuma, se pune restul de zahar brun, laptele, praful de copt si esentele (eu am adaugat coaja rasa de lamaie pusa la macerat cu ceva zahar). Se amesteca usor cu o spatula prin ridicare si apoi se adauga faina treptat pana la omogenizare. Faina se va incorpora in aluat cu un tel para pana va capata consistenta din imagine. In functie de marimea oualelor se vor adauga mai multe au mai putine linguri de faina. A nu se adauga toata faina in compozitie, ci doar cate 3 linguri. A se verifica consistenta aluatului treptat. Se lasa o jumatate de ora deoparte pentru ca praful de copt sa-si faca treaba. Se incinge o tigaie de teflon care se unge cu ceva ulei. Se toarna compozitia cu o lingura mare, in mijlocul tigaii. Se coace pe amblele parti la foc foarte mic.
Se servesc cu crema de ciocolata, sau dulceata...de care aveti. Pofta mare!

3 comentarii:

  1. Dar si mie mi-au placut! Eu am fost mai subtila, nu am facut o cerere expresa!

    RăspundețiȘtergere
  2. da'cui nu-i plac !tiau iesit frumos,credeam ca ai forma pentru ele

    RăspundețiȘtergere
  3. O sa le incerc dimineata ca nu am zahar brun:D Daca ar fi dupa pofta mea, le-as incerca si acum, la 12 noaptea:))
    Pozele mi-au deschis apetitul!

    RăspundețiȘtergere

Print

Custom Search

Search