marți, 8 iunie 2010

Pastrav prajit cu sos de struguri si lamaie

Recunosc, am mancat undeva in Timisoara un astfel de preparat culinar si mi-a ramas gandul....mult timp. Este extraordinar de usor, simplu insa de o savoare si un gust nemaipomenit. Ok, gata termin cu adjectivele. Recunosc ca nu-mi este la indemana sa mananc pastrav anytime, fiind ca aici nu gasesti astfel de peste...decat congelat. La Selgros sau la Metro. Altundeva n-am gasit, in Iasi cel putin. Ok, la Selgros, my favorite supermarket, la peste congelat pastravul costa 22 RON kg. Am luat 2 pesti, 400 grame, undeva 9 RON amandoi. Super rezonabil, spun eu. Va invit:
- 2 pastravi medii
- aproximativ 30 boabe de struguri de masa mari
- o jumatate de lamaie
- faina pentru prajit pestele si 2 linguri pentru sos
- o lingura de zahar (nu apare in poza, ca-s uituca)
- 200 ml apa
- sare pentru peste
- cat mai mult ulei de prajit pestele
Se spala si se curata bine pestele care se sterge cu prosoape de hartie de apa, se sareaza, si se rostogoleste generos in faina de grau. Se prajeste in ulei incins, la foc mediu, timp de 10 minute pe fiecare parte. Important, daca nu prajiti in baie de ulei trebuie tinut mai mult timp de foc. Dupa prajire se scoate pe prosoape de hartie pentru a elimina excesul de ulei. Separat se pune la fiert apa in care se adauga sucul lamaii stoarse si boabele de struguri taiate marunt. Cand fierbe sosul se adauga 2 linguri de faina inmuiate separat in ceva apa pentru a ingrosa sosul. Se mai fierbe ceva clocote si se adauga lingura de zahar. Se serveste sosul cald peste peste cu mamaliguta, cu paine, sau cum am facut eu, asa simplu. Cat mai repede! Va salut cu drag!

6 comentarii:

  1. reteta imi place dar eu as modifica-o putin.si eu am facut pastrav zilele astea,alfel binenteles.dar am sa folossc sosul tau cu proxima ocazie.

    RăspundețiȘtergere
  2. daca tot aprobi comentariul,cuvantul de control nu-si are rostul.lasa ca oricum nu-si are rostul.asa ca iti propun sa-l dezactivezi,ca in afara de nervi si ierdere de timp nu produce numic.

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut Maria, Multumesc...Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Pansy, ma bucur ca iti place reteta. Desigur ca sunt multe feluri de a gati pestele, iar pastravul fiind atat de bun merge aproape fara garnitura. O duminica rocoroasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. uite ca uitasem ca am si comentat la sosul asta.da'acum sigur am sa-l fac.sigur nu avea si smantana sosul care l-ai mancat la timisoara ?

    RăspundețiȘtergere

Print

Custom Search

Search