duminică, 26 februarie 2012

Cascaval de casa nesarat

Daca as fi stiut cat e de simplu sa faci cascaval de casa, cu siguranta as fi mancat de ani de zile cascaval bun, nesarat si cat se poate de natural...
Va indemn cu incredere sa incercati, e foarte simplu si produsul final va fi un lucru cu care va puteti mandri, va garnatez.
Pentru 550-600 gr cascaval ne trebuie:
- 850-900 gr branza de vaci (daca gasiti in piata, de la "tarani", naturala va recomand sa cumparati) daca nu e buna si branza din comert doar ca va recomand sa fie grasa
- 1 litru lapte (tot asa, de la "tarani" este cel mai recomandat, daca nu luati din comert doar cu 3,5% grasime)
- 100 gr unt (cred ca merge si cu margarina dar nu am incercat)
- un ou
- o jumatate de lingurita de bicarbonat de sodiu
1. laptele se pune la fiert
2. cand fierbe laptele se adauga branza
3. se fierbe laptele invartind in branza pana cand laptele isi schimba culoarea si devine galbui, adica zer
4. dupa ce s-a facut laptele zer se scurge branza de zer intr-o bucata de tifon (daca nu aveti tifon merge si un prosop de bucatarie foarte curat udat cu apa in prealabil)
5. se atarna de ceva branza pentru a permite zerului sa se scurga complet (eu am legat prosopul si l-am atarnat de manerul dulapului de bucatarie, deasupra chiuvetei, PS: nu aruncati zerul, vom putea face din el o ciorba foarte gustoasa)
6. dupa scurgerea completa a zerului (putem apasa cu mainile prosopul pentru a grabi scurgerea zerului) se va sfarma cu furculita toata branza pana nu vor mai fi cocoloase
7. intr-un ceaun sau tigaie de teflon se pune untul la topit
8. adaugam branza scursa si sfarmata
9. amestecam bine cu o lingura de lemn sau de plastic si adaugam oul batut in care am pus jumatatea de lingurita de bicarbonat
10. vom amestecat permanent compozitia pana la topirea acesteia, va capata o consistenta foarte vascoasa, de mozzarela topita
11. in vase de plastic clatite cu apa rece se pune compozita pana la racirea completa a cascavalului
12. se pastreaza in frigider timp de 7-10 zile si se mananca foarte repede!
Foarte simplu!

Un comentariu:

  1. Arata foarte bine! Mie nu mi-a iesit cu branza si lapte de cumparat. Am facut la matusa mea la tara, cu lapte si branza naturale si a iesit minunat.
    Chiar ma mir ca ti-a iesit, pesemne ca ai pe cineva de incredere de la care cumperi lactatele. :) Poti incerca si branza topita daca tot ai norocul de branza buna - sa vezi cat de gustoasa e!

    RăspundețiȘtergere

Print

Custom Search

Search